Victoria, the place to be! - Reisverslag uit Cape Otway, Australië van Leonie, Chiel & Renee - WaarBenJij.nu Victoria, the place to be! - Reisverslag uit Cape Otway, Australië van Leonie, Chiel & Renee - WaarBenJij.nu

Victoria, the place to be!

Door: Leonie, Chiel & Renee

Blijf op de hoogte en volg Leonie, Chiel & Renee

12 Mei 2014 | Australië, Cape Otway

Van Sydney rijden we richting Croajingolong NP. We komen terecht op een camping net voor het nationale park; Warabaraugh River Retreat. Een hele leuke camping midden in het bos. We besluiten om hier 2 nachten te blijven. ’s Ochtends kan Chiel eindelijk een keer vissen, we hebben gecanoed en hebben tussen de kangoeroes gewandeld. ´s Avonds hebben we takjes gezocht en een vuurtje gemaakt. Al snel kwam iedereen ons hout brengen en hadden we hout om de hele nacht bij het vuur te blijven zitten… Opeens zien we in het donker een dier lopen op de cabin voor ons.. we kijken en we zien een possum rat. Best een groot dier, maar wat zit er een lief koppie op!

De volgende dag rijden we weer verder naar Croajingolong NP. Alleen de weg wordt opeens onverhard… maar we komen toch heel aan bij Hicks Point. Dit was het eerste stuk van Australië die Kapitein Cook heeft ontdekt in 1770. Dit stukje is vernoemd naar zijn eerste luitenant Zachary Hicks. We kijken even op het strand, ruige golven en opeens moeten we terug rennen want het wordt vloed!

We overnachten in een huisje met een stapelbed voor drie personen, heel gezellig! De volgende dag rijden we verder naar Wilsons National Park. Hier overnachten we in een plaatsje dat Tidal River heet. Wij waren bang dat we geen wombat zouden zien in Australië… maar hier zitten we tussen de wombats. We hebben hier een aantal mooie baaien bekeken, Squeaky Beach en Picnic Bay, en je raadt het nooit; we hebben weer een slang gezien. Chiel ging er bijna bovenop staan! (maar het is goed afgelopen hoor…)
Bij Squeaky Beach komen we erachter waarom dit strand zo heet, het zand op het strand kraakt als je erover heen loopt. Wilsons NP is het meest zuidelijk stukje van het vaste land van Australië. Vroeger was hier zelfs een brug waarover men naar Tasmanië kon lopen.

De volgende dag rijden we naar Philip Island om ´s avonds de pinguïns aan land te zien komen. We zitten vanaf 5 uur te wachten tot de pinguïns komen en wanneer het gaat schemeren zie je de pinguïns al aan komen. In kleine groepjes komen ze aan land en lopen ze het strand op. Erg leuke om deze ´little fellows´ het strand op te zien hobbelen. Ze zijn echt heel erg klein!

Toen we weer terug reden in het donker sprong er opeens een kangoeroe voor onze auto langs. Even een heel spannend moment maar het is gelukkig goed afgelopen. Zo’n kangoeroe is dan opeens wel heel erg groot…

Voor zaterdag hebben we kaartjes voor de rugby wedstrijd van de Melbourne Storm vs Manly Sea Eagles. Eerst kopen we alle drie een shirt van Melbourne Storm en daarna gaan we het beleven. Voor de wedstrijd vliegt er al een grote zeppelin door het stadion, de cheerleaders geven een show en de mascotte van de Melbourne Storm rijdt binnen op een quad. Het is een spannende wedstrijd. In de rust staat het 4-4, maar in de tweede helft wordt het pas spannend. Wanneer we nog een kwartier te gaan hebben staan de Melbourne Storm 10-19 achter, maar dan scoren ze en is het 20-19 en dan schoppen ze ook nog de bal tussen de palen door dus winnen ze met 22-19 net 3 minuten voordat de wedstrijd is afgelopen! Een geslaagde wedstrijd!

• 12 Mei 2014 - 08:19

Bert Vorenkamp:

Druk gehad lees ik. Veel gedaan hoor. Mooi verhaal!
    Zo'n rugbywedstrijd lijkt mij ook nog wel wat.
    Foto's zijn ook leuk !
    Have fun !

• 12 Mei 2014 - 08:47

Jaap:

Klinkt goed en ook erg leuke foto's! Over dat "lieve" kopje van die Possum kun je trouwens over twisten. Ik zou de boel weer rap inpakken als ik die voor de tent zag zitten. Veel plezier nog iig!

• 12 Mei 2014 - 08:47

Greet Oosterhuis:

Een "brug" van Wilson NP naar Tasmanië waar je overheen kon lopen? De vliegtijd van Melbourne naar Hobart is iets van 45 minuten. Tasmanië is dan wel verder van het vaste land afgedreven. Fotoserie is mooi. Als ik naar jullie kleding kijk dan moet het aan de kust wel fris zijn. Nu naar Adelaide?

• 12 Mei 2014 - 09:28

Gerrie:

Wat weer een mooi verhaal jullie hebben echt veel te doen en te zien de foto's zijn prachtig nog heel veel plezier en lekker genieten groetjes

• 12 Mei 2014 - 11:00

Jannie Leonie En Jasper:

Dagje later maar toch weer een mooi verhaal. En jullie rugzak met belevenissen wordt groter en groter. Ook prachtige foto's. We reizen deze week opnieuw met jullie mee en zijn benieuwd wat we dan weer lezen.Liefs xxx

• 12 Mei 2014 - 12:45

Gretha:

Zondagmorgen geen nieuw verhaal, maar vanmorgen was er weer zo'n mooi verhaal en zijn jullie in een geheel andere omgeving zo aan de foto's te zien maar dat is ook zo mooi aan Australië je rijd een paar honderd kilometer verder en de natuur is geheel anders.
    Nog heel veel plezier en vooral genieten.

• 12 Mei 2014 - 13:11

Janny:

Al reageer ik niet altijd, lees jullie verhalen en kijk jullie foto's met veel plezier.
    Groet vanaf hier.

• 12 Mei 2014 - 14:22

Miny:

Die possums zijn leuk maar die wombats zijn toch wel erg schattig hè? Leuk verhaal weer en leuke foto's. Nu op naar Adelaide en weer wat hogere temperaturen! Xx

• 12 Mei 2014 - 21:22

Rein En Anneke:

Uitgekeken naar jullie wekelijkse verslag !! M'n gevoel zei dat het zondag vast niet lukte ivm de rugby wedstrijd, maar toch.........zondagochtend , koffie en 3opreisgoesdownunder ......geen nieuw verhaal! Dan maar alle mooie verslagen met de schitterende foto's van de afgelopen weken achterelkaar lezen en bekijken ; genieten !! Van Cairns tot Melbourne , wat een geweldig stukje aarde; Australie !! En jullie zijn daar " gewoon" ! Trots op jullie, dat jullie dit ondernemen !! Vandaag opnieuw onder de indruk van de prachtige beestjes rond om jullie, wat een paradijs!! En iets heel anders: Rugby! Wauw! Geniet van elke dag, van al het moois wat "Down-Under te bieden heeft !! En momenteel op de Great Ocean Route, verstand wel bij de weg he! Liefs xxx

• 13 Mei 2014 - 11:13

Sanne :

Gelukkig zijn de pinguïns toch nog gekomen;) Wat hebben jullie weer veel mooie dieren gespot deze week en wat een mooie natuur heeft Australië. Leuk dat jullie ook naar een rugby wedstrijd zijn gegaan, wel een hele belevenis denk ik. Goede reis naar jullie volgende bestemmingen. Groetjes van de hele familie! X

• 14 Mei 2014 - 21:01

Sander, Dagmar En Teun:

Lieve Renee, Leonie en Chiel,

Wat onwijs leuk om een postcard from down under te ontvangen! Wat lief dat jullie aan ons denken. What a great surprise! Jullie avonturen zijn geweldig en zo leven wij ook een kleine beetje in Australië, door het lezen van jullie verhalen. Teuniemannie, Sander en ik wensen jullie een geweldige tijd toe in the Outback en op weg naar Perth.

G'd day mates!

Big kisses, xxxxxxx

TSD

• 14 Mei 2014 - 21:33

De Jonges Uut Eel:

Hallo alle drie,
    Wat weer fantastische foto`s (het is net een film, waar jullie in meespelen en de hoofdrollen vertolken) en een meeslepend verhaal, wat jullie allemaal zien en beleven. Geweldig, dat jullie ons hierin deelgenoot laten zijn, toppie! We kijken uit naar jullie volgende belevenissen, blijf genieten he!
    Groetjes van ons en super bedankt voor het leuke presentje die we hebben gekregen. Dikke kus