We go to a land Down Under - Reisverslag uit Gieten, Nederland van Leonie, Chiel & Renee - WaarBenJij.nu We go to a land Down Under - Reisverslag uit Gieten, Nederland van Leonie, Chiel & Renee - WaarBenJij.nu

We go to a land Down Under

Door: Leonie, Chiel & Renee

Blijf op de hoogte en volg Leonie, Chiel & Renee

02 April 2014 | Nederland, Gieten

Maandag 31 maart was het dan eindelijk zover: na een weekend vol gezelligheid en veel visite vertrekken wij dan eindelijk naar Australië!

De wekker op 06:15, op naar Schiphol en om 13:00 uur gingen we de lucht in. En wat kunnen we verder zeggen over de reis… de reis was vooral… LANG! Eerst 11,5 uur in het vliegtuig naar Hong Kong, in Hong Kong 13 uur wachten op de volgende vlucht, er was geen kamer voor ons (alleen na 14:00 uur, maar dan hadden we nog maar 3 uur.. ), dus slapen op een harde, koude stenen vloer in een hoek op het vliegveld, dan weer kaarten, even weer een rondje lopen, vervolgens de 6,5 uur durende vlucht naar Cairns. Uiteindelijk kwamen we om 04:30 aan in Cairns, even weer wachten want de auto konden we pas om 09:00 ophalen, uiteindelijk toch maar alvast de taxi gebeld om 08:15 en gewacht tot ze de deur open deden bij Auto Barn.

Even wat papieren doorlezen en tekenen, controleren of alle deuken en krasjes goed zijn genoteerd, checken of alles werkt en de campingkit compleet is en daar gaan we: met onze Ford Falcon on the road. Het links rijden is inderdaad toch wel even wennen. Gelukkig zitten er al zoveel deukjes en krassen op de auto … We zijn direct even door Cairns gaan rijden om een navigatiesysteem en sim-kaart te kopen, en daarna naar het hotel. We hebben geluk, onze kamer is al klaar! Bij de receptie zagen we direct al het zwembad, dus eerst zwemkleding aan, een frisse duik in het zwembad, even douchen en daarna eindelijk lekker slapen! ’s Avonds hebben we nog even boodschappen gedaan, een Big Mac Menu opgegeten en over de boulevard gewandeld. De eerste dag zit er weer op.

De volgende dag zijn we om 5 uur ´s ochtends alweer wakker, jetlag?! Vandaag gaan we eerst nog even wat campingspullen kopen en daarna op naar Kuranda. Cairns staat bekend om het mooie rif ´the Great Barrier Reef´, mooie tropische eilanden, het regenwoud ´Daintree National Park´ en de Aherton Tablelands. Wij gaan het allemaal meemaken!

• 02 April 2014 - 23:41

Bett Vorenkamp:

Have fun, ben benieuwd naar great barrier reef. Daar wil ik ook nog wel even heen !!!

• 03 April 2014 - 01:01

Aernold:

Super om te lezen dat jullie onderweg zijn!!! Cairns is een prachtige plek om jullie reis te beginnen. Hoe mooi is het nu al om terug te kijken op 13 uur wachten in Hong Kong. Jullie 'vakantie' is voorbij want jullie zijn op REIS!!!!!
    Doe je best, en de beloning zal zijn dat jullie, als' een rijker mens' terug zullen keren....
    Geniet van jullie reis en de prachtige mensen 'down under.....'

Liefs en groet Aernold. Ben benieuwd naar jullie belevenissen...

• 03 April 2014 - 01:08

Aernold:

(P.s.) schroom niet om de auto af en toe achter te laten.....
    .... fraser Islands ...!!!!!

• 03 April 2014 - 01:24

Aerrnold :

GO TO THE "OUTER REEF.... " IT WILL BE YOUR ONLY CHANCE... ' PORT DOUGLAS'...
    Have fun....

• 03 April 2014 - 08:48

Jaap:

Leuk om te lezen! Oma had het inderdaad al over jullie Hong Kong-ervaring. Veel plezier in ieder geval!

• 03 April 2014 - 09:08

Nicky:

Fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. : ) geniet ervan!!! X nicky

• 03 April 2014 - 09:17

Miriam:

Oooooh, ik ben nu alweer zó ontzettend jaloers! Misschien dat ik alle verhalen toch maar niet ga lezen, weet niet of ik al die jaloezie wel kan verdragen ;)
    Heel veel plezier, geniet ervan!!

• 03 April 2014 - 09:59

Anneke En Rein:

Heerlijk!! Jullie eerste verslag met de vele mooie verhalen, belevenissen is een feit!! Yes!! We verheugen ons op alles wat jullie gaan mee maken en zien!!
    Heel veel liefs, pas goed op elkaar
    Rein en Anneke xxx

• 03 April 2014 - 14:27

Miny:

Fijn dat het allemaal goed is verlopen tijdens de reis. Wel wat lang wachten, maar ach............! Ik ben heel benieuwd naar alles wat jullie mee gaan maken. Het lijkt me geweldig! Veel plezier bij de Great barrier reef!
    Liefs, mam

• 03 April 2014 - 17:40

Gretha:

Hoi , goed te horen dat de reis prima is verlopen, ja het is een lange trip.
    Nog even een tip bij het GB rif op sommige plaatsen kun je een bootje met een snorkel huren is niet zo duur als dat je met een wat grotere boot meegaat. En je kunt ook een wegwerp onderwater camera kopen is niet duur en de foto's zijn goed.
    O, ik zou zo naar jullie toe willen geniet en de groetjes uit Eext .

• 03 April 2014 - 18:17

Lianne:

Heerlijk om zo met jullie mee te kunnen reizen!!
    Lekker genieten van alle mooie dingen! Dit pakt niemand jullie meer af!
    Tot het volgende verslag! Dikke kus

• 03 April 2014 - 20:01

Fam. Kroeze:

Lieve alle drie. Wat super leuk om jullie zo te kunnen volgen. Had me wel een romantischer slaapplek in Hongkong voorgesteld Chiel en Leonie :) . We hopen nog vele mooie verhalen te lezen en foto`s te zien. Goede reis en lekker genieten. Have fun. Liefs ons X

• 03 April 2014 - 20:36

Jan En Tineke Hoving:

Wat komen er bij ons geweldige herinneringen naar boven, waar jullie nu heen gaan, zijn wij ook geweest.
    En dat is zo mooi allemaal,,!!!!!
    Veel plezier en GENIET, groetjes

• 04 April 2014 - 00:48

Gerrie Westerveld:

Heel veel plezier en lekker genieten we zullen met veel plezier jullie verhalen lezen wat jullie daar allemaal mee maken Groetjes

• 04 April 2014 - 14:18

Esther:

He leuk om jullie eerste reisverslag al te lezen :) Ben benieuwd naar al jullie avonturen...geniet er lekker van!

Liefs Es

• 05 April 2014 - 08:49

Fam Dijkema:

Leuk omte lezen!! We blijven jullie volgen .

• 06 April 2014 - 14:14

Roelof, Jolanda, Aniek En Marit:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Leuk om te lezen. En waarschijnlijk worden de verhalen alleen maar leuker. Heel veel plezier!!!!

• 06 April 2014 - 17:34

Joke:

Al weer een aantal dagen in Australië, geniet van al die dagen die nog komen! Ik wacht jullie volgende reisverslagen af, leuk!!

Tags: Cairns