Trip to Oz - Reisverslag uit Gieten, Nederland van Leonie, Chiel & Renee - WaarBenJij.nu Trip to Oz - Reisverslag uit Gieten, Nederland van Leonie, Chiel & Renee - WaarBenJij.nu

Trip to Oz

Door: Leonie, Chiel & Renee

Blijf op de hoogte en volg Leonie, Chiel & Renee

17 Maart 2014 | Nederland, Gieten

Hallo allemaal,

Nog maar twee weekjes en dan vertrekken wij voor een periode van 4 maanden naar Australië!

Maandag 31 maart vertrekken wij om 12:55 richting Australië! Eerst hebben wij nog een tussenlanding in Hong Kong waar wij ons van 06:20 tot 19:15 moeten vermaken... Vervolgens vliegen wij door naar Cairns. Hier komen wij om 04:20 aan.

De eerste twee nachten Down Under overnachten wij bij Hotel – Bay Village Tropical Retreat, dus daar kunnen wij eerst lekker bijkomen van de lange vlucht.

Via Australia Campers hebben wij voor de hele 4 maanden een Ford Falcon gehuurd. Gewoon een simpele auto waar wij alles in kwijt kunnen. Ook zit er bij de auto een complete kampeeruitrusting. Super handig!

In grote lijnen is onze route: Cairns – Brisbane – Sydney – Melbourne – Adelaide – Alice Springs – Darwin – Gibb River Road – Darwin – Broome – Perth (zie reisafbeelding).

Van 20 juni tot 4 juli hebben wij bij Wicked een 4WD met daktent gehuurd om de Gibb River Road te gaan rijden. Deze auto halen wij op in Darwin en leveren wij hier ook weer in. De Gibb River Road is een route door een van de ruigste en meest afgelegen gebieden van Australië, de Kimberly. Het is een onverharde weg, een oude vee-route, van meer dan 600km tussen Kununurra en Derby. Erg spannend!

Vervolgens rijden we door naar Perth, het eindpunt van onze reis, waar wij onze laatste overnachting ook al geboekt hebben. Hier overnachten wij bij de Travellodge Perth. Om 07:10 vliegen wij vanuit Perth via Hong Kong weer terug naar Nederland. Op zaterdag 2 augustus om 06:55 landen wij weer op Nederlandse bodem.

Tot zover hebben wij onze reis uitgestippeld, verder zullen we wel gaan zien waar deze reis ons gaat brengen. Hier kunnen jullie al onze reisverhalen lezen!

Groetjes,
Leonie, Chiel & Renee

• 17 Maart 2014 - 20:20

Greet Oosterhuis:

Leonie, Renee en Chiel!
    Top! Verheug me nu al op de verslagen en de foto's.

• 17 Maart 2014 - 20:21

Lianne:

Ziet er erg mooi uit!! Komt vast helemaal goed! Jullie een super mooi avontuur tegemoet!!
    Veel liefs,
    Robert en Lianne

• 17 Maart 2014 - 20:26

Inge Mulder:

Klinkt super! Alvast heel veel plezier.
    Liefs, Johan en Inge

• 17 Maart 2014 - 20:27

Joke:

Ongelofelijk, wat gaat de tijd snel. Nog even en het avontuur gaat beginnen. Ik zal zeker jullie reisverslagen gaan lezen!

• 17 Maart 2014 - 20:40

Janny Zikken-Hoiting:

Tof jongelui veel plezier, geniet er van en gezond weer thuis

• 17 Maart 2014 - 21:50

Bert Vorenkamp:

Have fun !

• 17 Maart 2014 - 22:05

Rein En Anneke:

Lieve kinderen, jullie gaan aftellen!! Wij dus ook!! 3opREIS @ Down Under !! Ga genieten met elkaar ! En wat heerlijk dat wij " mee kunnen" via 3opREISgoes.....Voor jullie alle 3 xxx

• 17 Maart 2014 - 22:51

Joyce:

Leuk heel veel plezier jullie drieën! Word vast super! En super leuk alles weer te lezen. Op Hong Kong vermaken jullie je wel, wij hebben er een hele dag gezeten. Groetjes en alvast een goede reis!

• 18 Maart 2014 - 08:08

Jolanda:

Laat me weten hoe het in Hong Kong is, dan kan ik me alvast voorbereiden. Geniet er van. Volgen doe ik jullie zeker. Groetjes.

• 18 Maart 2014 - 08:35

Jannie Jobing:

Mooi geschreven, zo krijgen we zin om ook de rest van de verslagen met vast mooie belevenissen te gaan volgen. Super, Super veel plezier met z'n drieën. Geniet er van. Dikke smok X

• 18 Maart 2014 - 10:48

Jaap:

Heel veel plezier. Ziet er goed uit!

• 18 Maart 2014 - 15:04

Miny:

De datum van vertrek komt nu wel heel snel dichterbij! Ga er heel erg van genieten met z'n drieën! Xxx

• 18 Maart 2014 - 15:06

Miny:

En eh..............Goed oppassen!!!!

• 19 Maart 2014 - 21:59

Gretha:

Chiel, leonie en Renée heel veel plezier Down Under, ga het rustig aan doen maar ga vooral genieten het is een geweldig land met zoveel mogelijkheden om van te genieten.
    Ik ga jullie zeker volgen dat beleef ik ook nog een keertje weer.
    Ook namens Egbert heel veel plezier.

• 29 Maart 2014 - 21:55

Ina:

Geweldige reis hebben jullie voor de boeg.
    Genieten en nog eens genieten!! Heel veel plezier en ik ga jullie volgens
    lts Lammert en Ina

• 31 Maart 2014 - 10:24